понедељак, 03. јануар 2011.

TORTA "MALE PROMENE"






Reform torta je jedna od meni omiljenih torti i gotovo uvek kada je neko višednevno slavlje ja je spremam jer je izdašna, a o ukusu da ne govorim...Osim toga, laka je za izradu, a količine se pamte i bez podsećanja i prelistavanja knjige recepata.

Za ovogodišnju proslavu Nove godine opet sam je spremala, sada u nešto izmenjenom obliku. Promene se sastoje u tome što sam dodala još jednu, središnu koru, koja je po ukusu različita od ostale dve. Radi se o običnom patišpanju, obogaćenom sitno seckanim dodacima, a koji je na taj način svojom jednostavnošću napravio fini balans "teškim" korama od belanaca, šećera i oraha.

Nadam se da će vam se, ovako promenjena, svideti :) Time sam sebi dozvolila pravo i da joj korigujem ime, pa sam ovakvu tortu nazvala "Promene"

potrebno

15 jaja
300 + 50 gr oraha
300 gr + 5 kašika kristal šećera
250 gr prah šećera
200 gr + 50 gr čokolade
50 gr suvog grožđa
250 gr putera
5 kašika brašna
2 kašike prezli
1 kašika ulja
malo slatke pavlake za ukrašavanje

Umutiti dve iste kore od 5 belanaca i 150 gr šećera. Na kraju umešati, blago mešajući, 150 gr mlevenih oraha i jednu kašiku prezli. Masu za kore sipati u četvrtaste plehove 33x25 na čije dno staviti pek-papir. Peći na 200 step C oko pola sata, a onda smanjiti na 100 stepeni i sušiti kore još 15 min.

Srednja kora se pravi mućenjem 5 belanaca sa 5 kašika šećera, dodaju se žumanca pa na kraju 5 kašika brašna i kašika ulja. Pažljivo se promeša masa i sipa u pripremljen pleh. U brašno se predhodno doda sitno 50 gr seckane čokolade, 50 gr suvog grožđa i 50 gr seckanih oraha, a to zato da ti dodaci ne bi popadali na dno pleha za pečenje. Peče se 20 min na 180 step.C, pa se smanji t na 100 step. C zadnjih 10 min.

10 žumanaca je umuti sa 200 gr prah šećera jedno 5 min, pa se mućenje nastavi na pari, nekih 20 min. Dodati 200 gr izmrvljene čokolade za mešenje i skloniti sa vatre, muteći još 5 min.

U ohlađen fil umešati dobro umućen puter sa 50 gr prah šećera i filovati tortu.
Ukrasiti je mućenom slatkom pavlakom.



10 коментара:

  1. Ovo je doista bogata torta i stvarno za posebne prilike. Sličnu verziju moja svekrva radi za blagdane. Mi nismo ljubitelji oraha pa je doma ne pravim. Torta "Promene" izgleda zanosno...

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala, jubistacha! Zaista je posebna i ja je obožavam, te i najčešće, uz Vasinu, spremam.

    ОдговориИзбриши
  3. Emo, to znaš šta valja. Reforma je moja omiljena torta - nećeš verovati, još uvek mi je sprema moja mama. Tvoja ideja zvuči vrlo interesantno i obavezno ću je isprobati. A i naslov zvuči inspirativno, promene, nego šta :-)

    ОдговориИзбриши
  4. pa da ;) bravo, za omiljenu Reform tortu :) probaj ovu varijantu, amarilis, mislim da se nećeš razočarati! Promene koje predlažem su gotovo neznatne, ali kao i u životu, baš takve znaju da menjaju pogled na...čega god ;)u to ime i sam naslov torte menjam u "Male promene" i tebe proglašavam kumom iste :)))

    ОдговориИзбриши
  5. Vau, hvala Emo, mora kuma obavezno da se osladi, malim ali slatkim promenama :-)

    ОдговориИзбриши
  6. Slobodno mogu reći čokoladne promene...:)
    Hristos se rodi!

    ОдговориИзбриши
  7. i ja volim čokoladu i sve u vezi sa njom ;) hvala, Vera :)
    Vaistinu rodi!

    ОдговориИзбриши
  8. Postovana gospodjo vas blog je jedan od boljih i rado ga posecujem jer ste originalni u svakom pogledu.Po prvi put sam se zbunio upravo citajuci vas recept za reform tortu i to u delu veznom za pecenje kora.Bojim se da bi posle 45 minuta provedenih u peci ove kore bile ugljenisane.Moje iskustvo sa istim korama je maksimalno 15 do 20 minuta na temperaturi od 190 u rerni sa fenom.Ne zamerite zbog primedbe jer imam veliko postovanje za vas rad na kreiranju veoma lepog bloga.

    ОдговориИзбриши
  9. Zorane, hvala za komentar, sugestije i primedbe. Moje iskustvo pokazuje da su podaci u postu tačni. Da li Vam kore deluju ugljenisane? Moguće da je "kvaka" u fenu. Nemam rernu sa fenom, pa se držim recopisa ;) Srdačno, Emo_serpica

    ОдговориИзбриши