четвртак, 13. јануар 2011.

NOVOGODIŠNJE KROFNE



Ideja za ovaj svečani, 101-vi post i večerašnji slatkiš je nastala dok sam čitala prekrasni prilog blogerke Amarilis. Nadam se da ćete u njenom postu uživati kao i ja ili barem koliko i moji ukućani kada sam im za večerašnje okupljanje oko trpeze ponudila Novogodišnje krofne!
Recept za ove krofne sam sačuvala od moje none Zulejme. Zvala ih je Pokladne krafne, i još uvek pamtim slast i miris predivnih, mekih svečanih krofni.

Potrebno:
za testo
50 gr putera
4 žumanca
1 kašika ruma
oko 500 gr mekog brašna
½ kesice praška za pecivo
prstohvat soli
1 kašika šećera
200 gr slatke pavlake
30 gr svežeg kvasca

za nadev
par kašika džema od kajsija

za posipanje
200 gr prah šećera
2 kesice vanil-šećera

Umutiti penasto omekšali puter i žumanca, dodati rum, brašno sa praškom za pecivo, so, šećer, pavlaku (izvaditi je ranije iz frižidera, da bude na sobnoj t) i kvasac koji ste ranije potopili u malo zašećerog mlakog mleka. Testo tući varjačom sve dok se ne odvoji od zidova suda i ne pojave mehurovi. Ostaviti na toplom da naraste. Premesiti ga varjačom, ostaviti na kratko i razviti oklagijom s prsta debljine. Vaditi čašom (modlom) i ostaviti na pobrašnjenom ubrusu ½ h. U svaku špricom za ukrašavanje torti i kolača ubrizgati malo džema od kajsije. Pržiti u dubokom ulju do lepe rumene boje. Vaditi šupljikavom kašikom na papirne ubruse, pa uvaljati u mešavinu šećera.

Prijatno i živeli!

Pozdravljam vas uz ovu prekrasnu muziku koja, kao i ove krofne, nosi slast i mirise nekih davnih vremena...sa željom da nam i buduća budu za pamćenje :)


8 коментара:

  1. Krafne izgledaju savršeno, a jako mise sviđa što su ovako bogato napunjene marmeladom. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Lepo, izgleda da smo u isto vreme mesile krofne, svaka po receptu svoje bake-none.
    Ja sam pravila one stare srpske krofne, a servirala ih sa džemom. Mislila sam da napišem i post i sa receptom, ali sam se odlučila za muziku. Za ovaj način, kako je tvoja nona spremala nisam znala, zvuči sjajno a verujem da je ukus bajan, volim nove ukuse pa ću probati. Drago mi je da sam ti dala ideju i hvala na lepim rečima :-)

    ОдговориИзбриши
  3. Evo me ponovo, svez i zdrav, puno pozdrava i sve njabolje u novoj godini.Super krofne...

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala, Surac, i ja tebi želim sve najbolje! I puno, puno divnih čarolija iz tvoje kuhinje :)

    ОдговориИзбриши