недеља, 05. септембар 2010.

BELI MAFINI SA ČOKO-PRELIVOM




Ako ne znate šta sa neiskorišćenim belancima, preporučujem ovaj jednostavni kolač koji se i brzo priprema.

Potrebno

za testo:
5 belanaca
10 kašika šećera
50 gr oraha
50 gr suvog grožđa
5 kašika brašna
30 gr otopljenog margarina
1 kašika ulja
sok i korica od 1/2 limuna

za preliv:
6 kašika šećera
6 kašika vode
20 gr margarina
100 gr čokolade

i još: 12 papirnih korpica za mafine




Iseckati orahe, pa njih i suvo grožđe pomešati sa brašnom (tako ne padnu na dno kalupa!). Umutiti belanca sa šećerom, dodati nastruganu koricu limuna i sok, pa otopljen margarin i ulje, pa na kraju lagano umešati brašno sa voćem. Napuniti korpice modli za mafine, peći 10 min u zagrejanoj rerni na 180 stepeni C, pa još 10 min na 100 stepeni C. Ohladiti ih, izvaditi iz paprinih korpica i preliti čokoladnim prelivom.
Preliv se priprema tako što se malo ušpinuje šećer, doda margarin pa čokolada i na tihoj vatri, mešajući, kuva par minuta.

12 коментара:

  1. I ukusni su, Surac! Hvala na pozdravima, uzvraćam osmehom :)

    ОдговориИзбриши
  2. Muffini su uvijek dobar izbor. Tek nedavno sam ih otkrila!
    Još jedan dobar recept za iskoristiti bjelanca!

    ОдговориИзбриши
  3. Pozdrav, Snježo!
    Ne znam kako, ali se kod mene uvek po frižideru "vuku" posudice sa neiskorišćenim belancima... Kad se skupi par, ja spremim neki nabrzinu kolač, poput ovog. Mafini su jako zahvalni kolači, uvek možeš da se inspirišeš na licu mesta, bez neke velike pripreme...samo od onog što ti se zatekne.

    ОдговориИзбриши
  4. Emo ja spremam nešto slično, ali kako da ti kažem iz komada, pa se posle seče. Ovo je baš onako elegantno rešenja. Ma, majstor si ti , nema šta :-)

    ОдговориИзбриши
  5. Jako lijepi muffini, ja bi jedino zamjenila orahe lješnjacima jer njih više volim. Bez obzira na to jako mi se sviđa ova ideja za potrošiti bjelanjke. :)

    ОдговориИзбриши
  6. amarilis, hvala za hvalu :)
    spremam i ja ovaj kolac u komadu, ali ovako je zgodnije - ne seku se kolaci, tim i ne mrve, a drugo svi su sada "ludi" za mafinima :)

    ОдговориИзбриши
  7. mislim da bi to bilo sjajno...no kako u kuci uvek imam orahe, oni su prvi za kolace spremni. bas cu i ja probati lesnike, ali i susene brusnice...pozdrav, Andrea :)

    ОдговориИзбриши
  8. Draga moja kreativna emo_serpice, ne znam koji mi se od tvojih blogova više svidja svi su posebni, ali znam da te na mom blogu čeka nagrada za kreativne blogove! Sa velikom radošću te pozivam da je preuzmeš , ukucaj http://kuvaricanatrapezu.blogspot.com/2010/09/nagrade.html

    ОдговориИзбриши
  9. Odlicni kolacici i super ideja za iskoriscavanje preostalih belanaca! Super blog ! Veliki pozdrav! :-D

    ОдговориИзбриши
  10. Hvala, Majo na divnoj nagradi. Veoma sam dirnuta tvojim rečima i samom nagradom.

    ОдговориИзбриши