недеља, 27. јун 2010.

MARKIZA



Napraviti dva rolata od po 3 jaja, 3 kašike šećera, tri kašike brašna i 1 kašike ulja. Ispeći u toploj rerni na 180 step.C 10 min, pa smanjiti na 100 step.C. i peći još 10 min. Izvaditi rolate i umotati ih u mokre kuhinjske krpe na 5 min. Odmotati, premazati džemom od kajsija i ponovo zarolati. Seći na komadiće debljine 1/2 cm.

Fil:
300 gr čokolade za kuvanje, 250 gr margarina (ili putera), 5 jaja, 4 kašike šećera u prahu, malo seckanih oraha ili lešnika ili grožđica.
Umutiti žumanca sa šećerom i nastaviti mućenje na pari (15 min). Ohladiti.
Otopiti izlomljenu čokoladu na pari, prohladiti i dodati ohlađena žumanca i penasto umućen margarin (puter). U smesu ubaciti (po želji) seckane orahe ili lešnike, grožđice namočene 10-tak min u rumu ili mlakoj vodi.
Posebno umutiti belanca u čvrst sneg i lagano umešati u fil.

Okruglu činiju obložiti al-folijom, poređati po dnu i sa strane seckane komade rolata. Sipati fil i poređati rolat i na vrhu, prekriti folijom i ostaviti u frižideru najmanje 4h da se fil stegne.
Izvrnuti kolač na tacnu za serviranje i ukrasiti po želji.

10 коментара:

  1. Sviđa mi se ovaj način s roladama. Baš mi lijepo djeluje!

    ОдговориИзбриши
  2. Da, deluje neobično! U odnosu na originalan recept koji sam dobila od prijateljice, manje sam čokolade stavila (u originalu je 400 gr!) i jaja sam mutila na pari (nešto nisam rada da koristim sveža jaja, kojima ne znam poreklo i koje kupujem u supermarketima!). Pozdrav, Snježo :)

    ОдговориИзбриши
  3. Surac, i ja volim ovaj fil: kako je bez mlevenih oraha, lagan je i osvežavajući...

    ОдговориИзбриши
  4. Prekrasno izgleda i totalno je pedantno složena. :)
    Baš bi mi pasao koji komadić sada. :)

    ОдговориИзбриши
  5. Pozdrav, Andrea! Umesto komadica kolaca, saljem ti osmeh :)

    ОдговориИзбриши
  6. Uvijek mi se sviđa kako izgledaju takvi kolači s roladama:)

    ОдговориИзбриши
  7. Jako lepo izgleda,nas dve smo izgleda malo dale "godisnji" blogovima...:)
    Nemam recept za Markizu,ali moja dobra prijateljica je za svaki svoj rodjendan napravi,samo okolo stavlja piskote....)

    ОдговориИзбриши
  8. Da, Sanela, rolade kolaču daju neku posebnost! Inače - markiza kao svaka markiza :)

    ОдговориИзбриши
  9. Draga Vera, ne mogu da stignem da korektno održavam ovaj blog. Više se bavim pisanjem poezije, pomalo proze a i čitanjem drugih...Ali, kad god budem mislila da će se nešto svideti mojim dragim čitaocima, ja ću postaviti.
    I ja sam, sve dok nisam dobila recept, ovaj kolač pravila isključivo sa piškotama. Omiljen mi je leti, lagan je, nije presladak jer ne ide mnogo šećera...Ta varijanta sa piškotama se brže spremi. Ovde je malo duže vreme zbog rolata. Osim toga, ja sam ga malo zakomplikovala sa mućenjem žumanaca i belanaca na pari :)

    ОдговориИзбриши