недеља, 06. јун 2010.

KRALJEVSKI MUS OD ČOKOLADE




Večera koju sam priredila za drage prijatelje nakon povratka sa godišnjeg odmora bila je u znaku delicija koji su sinonim za zemlju u kojoj sam provela nekoliko nezaboravnih dana. Francuska. Podrazumeva se: uz obavezne sireve koje sam sa putovanja umesto suvenira donela :)
Za desert se nisam mnogo razmišljala - MUS! Jednostavan i baršunast krem od čokolade zaslužuje naziv kraljevski! Jer, to i jeste desert za kraljeve :)



Potrebno:
300 gr čokolade za kuvanje (ja sam je iz Belgije donela...)
125 ml likera od oraha (orahovača iz domaće radionice...) ili liker po volji
2 kašike putera
3 žumanca
3 kašike prah šećera
500 ml slatke pavlake

Polovinu potrebnog likera sipati u šerpicu u kojoj je isitnjena čokolada (samo 250 gr). Šerpicu staviti u veću šerpu sa kipućom vodom da se čokolada lagano otopi. Dodati puter i sve dobro izmešati. Ostaviti da se prohladi (10 min).
Umutiti žumanca sa šećerom i dodati preostali liker. Staviti na tihu vatru da se masa ukuva (zgusne) uz neprestano mešanje 1-2 min. Skloniti sa šporeta i dodati ohlađenu čokoladu. Izmešati. Staviti u sud sa hladnom vodom i ledom i mešati 5-10 min. Na kraju dodati u smesu umućenu slatku pavlaku, lagano mešajući dodavanjem kašiku po kašiku pavlake.
Sipati u posude i ohladiti u frižideru najmanje 4h.
Ukrasiti po želji.
Ja sam preostalu čokoladu otopila sa 1/2 kašike putera i ukrasila mus.

18 коментара:

  1. bome jest kraljevski čim je orahovca unutra!! :D

    ОдговориИзбриши
  2. Jeste,Ebba: orahovica je kraljevsko piće, ali je mogu piti i bogovi :)

    ОдговориИзбриши
  3. Mljac,mljac! Dođe mi odmah da odempo čokoladu...
    Nadam se da si se nauživala...

    ОдговориИзбриши
  4. Kajzer, uživanja nije manjkalo. Da budem iskrena, ono se najviše odnosilo na konzumiranje PIVA! Zamisli, ja vinopija... ali se belgijskim pivima nije moglo odoleti :)

    ОдговориИзбриши
  5. Pariz je očito ostavio neizbrisiv trag i sećanje koje će da traje....

    ОдговориИзбриши
  6. Mus je baš kraljevski ali, gdje nađe Oliveru Katarinu? Je li ta ženska živa, ja je nisam čula ne pamtim kada. A dobro se sjećam ove pjesme:) Vratila me je u ona vremena....

    ОдговориИзбриши
  7. Draga moja Emo, ovo je surovo! Ostaviš nas tako dugo bez tvojih djakonija i onda tras ni manje ni više ovakav mus. Lepo je da ponovo deliš svoje neponovljive kreacije sa nama :-)

    ОдговориИзбриши
  8. Alex, trajaće...a tu su i fotografije da podsete. Bilo je divno :)

    ОдговориИзбриши
  9. Snježo,i Olivera je nekada važila za filmsku kraljicu, a neću pogrešiti ako kažem i kraljicu pesme, ili makar princezu. Priznaću, meni lično nije bila omiljena kao pevačica, ali je ova pesma izuzetak...Olivera, inače, dugo nije bila prisutna u javnosti, ali već dve-tri godine napravi po par solističkih koncerata u Beogradu (za ostala mesta ne znam...)

    ОдговориИзбриши
  10. Draga Amarilis, hvala na lepom dočeku i osmehu:) Nisam imala nameru da pravim nekakav poseban "povratak" na blog... Povremeno ću, kao i na ostalim, kačiti poneki prilog za koji mislim da će vama, mojim dragim prijateljima, prijati!

    ОдговориИзбриши
  11. Ovo je prava receptura za uživanje, njam, njam. :-)

    ОдговориИзбриши
  12. Draga Zverčice, da znaš da jeste:) Vrlo je jednostavan recept i brzo se sprema, pa toplo preporučujem!

    ОдговориИзбриши
  13. Ovo divno recept! Ja ću probati ovaJ miš, čak i ako Je dobio veoma dobar kvalitet čokolade kao što Je pomenuto. Čestitamo!

    ОдговориИзбриши
  14. Hvala, draga Elena! nadam se da ćeš javiti utiske:) Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  15. Hvala Bogu da vas oped vidim na blogu,niste bili jedno vreme...Super receta...

    ОдговориИзбриши
  16. Hvala, Surac!Nastojaću da se češće pojavljujem i održim kontakt sa prijateljima :)Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  17. Jako mi je drago ponovno te vidjeti među nama, a ova mousse izgleda apsolutno božanstveno. :)

    ОдговориИзбриши
  18. Zahvaljujem se, draga Andrea:)Veoma me raduje tvoja pohvala!

    ОдговориИзбриши