четвртак, 28. јануар 2010.

VOLITE LI BRAMSA?



(Urnebes salata)

Da bi smo uživali u dobrom zalogaju, osnovni su uslovi da on zadovolji
- oko ( kako izgleda )
- nepca ( kakvog je ukusa )
- nos ( kakvog je mirisa )
Ali, ja mislim i uho!
Jer, kad mi se nešto sviđa, ja obavezno zapevam. Ili bolje rečeno, dok spremam neko jelo, uvek mi neka muzika svira. I svako jelo ima svoju harmoniju. Svoj ritam.

Eto, na primer, dok spremam dizana testa uhom mi odzvanja ona stara „Durmitor, Durmitore!“. Sigurna sam da se, uz svu zvučnost imena im njihova, moja testa ne bi dizala uz Stoju, Cakanu, Rajku il’ Svirajku... Ako se bavim sitnim seckanjem, tu je jedna od onih, tipa „Sojčice, devojčice!“ ili "Sitnije, Cile, sitnije". I tu bi se, uz dužno poštovanje, repertoar narodnog melosa završio. Možda bi se tek, tek ponekad i provukla neka dobra narodna. Recimo, uz motanje srpskih sarmi od kiselog kupusa (obično ih nedeljom spremam) išao bi Toma Zdravković sa poznatom tužbalicom „Prokleta je ova nedelja“. Uz fine kremove, filove i soseve odlično pašu Ema Šoplen, Andrea Bočeli ili Plasido Domingo. Tada, dok telom mi struje nežni, topli, meki trnci i mikser u ruci brže poskoči. Kad neko jelo prvi put spremam, pomaže mi Bouvi, da me što pre odvede na Mars. Sa Marsa „padam“ uz Nik Kejva ili Stinga. Bogami, i Džordž Majkl ponekad dobro „pasuje“, uz roštilj i salaticu pride. Obični, svakidašnji kolači (sitni, posni, voćni i sl.) ne traže neku posebnu muziku. Daj šta daš! Za teške, kalorične torte, s puno krema i sitnih „frcokli“ ide ili razigrani Štraus ili sudbinski Betoven.
Ali, kad su na meniju posebni, moji specijaliteti, bez muzike za tango i ne počinjem: Gotan Prodžekt, Jo Jo Ma i sl., tj. argentinac u novom pakovanju. Ma, bez strasti ništa!

Zašto sam ovakav uvod stavila? Pa zato, što ćete i vi, moji poštovani čitaoci, od danas uživati sa mnom uz muziku koju ću postavljati na sto pored recepata koje vam predlažem. Nadam se da ćete uživati koliko i ja :)

Zahvaljujem se dragoj blogerki N.N. (retko dobar drug) na pomoći u postavljanju muzikice.
Takođe, zahvaljujem se izvrsnoj kulinarki Liliy-hipp i njenoj "Kreativnoj kuhinjici" na inspiraciji za ovaj post.
Danas je na repertoaru moj omiljeni "Blue Cafe". To vas ja posle ručka koji vam predlažem pozivam na jednu dobru kaficu, po izboru :)



Meni

1. Gibanica gužvara



Potrebno:
500 gr kora za pitu i gibanicu (srednje debljine)
500 gr sira nemasnog
200 ml mleka
200 ml gazirane mineralne vode
100 ml ulja
3 jaja
1 prašak za pecivo
3 kašike brašna
2 kašike pavlake ili mladog kajmaka
malo soli

Umutiti 2 jaja, posoliti i dodati izmrljen sir. Sipati brašno sa praškom za pecivo. Dodati zatim 200 ml mleka, 100 ml vode i 100 ml ulja. Dobro izmešati. U okruglu tepsiju prečnika 28 cm na dnu staviti pek-papir. Složiti dve kore, poprskati sa malo ulja. Ostale kore umakati u pripremljenu masu i ređati bez posebnog reda u tepsiju. Na kraju opet posložiti dve kore. Iseći gibanicu na 8 delova. Umutiti preostalo jaje sa pavlakom i mineralnom vodom, preliti gibanicu. Ostaviti je na stranu dok se ne zagreje rerna na 250ºC i peći je 30 min. Posle 20 min smanjiti t na 150ºC. Seći je prohlađenu.

2. Zapečena ćureća prsa sa mlincima


Potrebno:
600 gr šnicli od ćurećih prsa
½ kg mlinaca
250 ml slatke pavlake
100 ml kisele pavlake
500 ml pileće supe ( može i od kocke )
bio-začin
Kratko na teflonu ili u tiganju sa vrlo malo zagrejane masnoće ispeći šnicle ( svaku 1-2 min ) i ređati ih u vatrostalni sud, predhodno podmazan sa vrlo malo ulja. Preko posuti bio-začin, pa izlomiti mlince preko mesa. Mlince prelivati vrelom supom i na kraju spojenom kiselom i slatkom pavlakom. Peći na t od 250ºC oko 45 min.

3. Špikovana svinjska plećka



Potrebno:
2 kg svinjske plećke
50 gr mesnate slanine
3 češnja belog luka
soli
malo ulja

Skinuti sa mesa svu masnoću, oprati , posušiti ga i premazati solju. Oštrim nožem zasecati male džepove od 2 cm i u svaki stavljati sitno seckanu slaninu i listiće belog luka. Zagrejati rernu na 220ºC. Na dno pekača staviti pek papir i vrlo malo ulja, pa spustiti meso. Poklopiti pekač i peći meso oko 2 sata. Povremeno prelivati sokom od pečenja. Izvaditi iz pekača, ohladiti ga i seći na tanke ploške. Servirati uz šareni pilav preliven sosom od slatke pavlake, rena i bosiljka.

4. Urnebes salata

Potrebno:
3 kisela krastavčića
100 ml majoneza
300 gr ajvara ili pindžura
300 gr fete ili starijeg, masnijeg seljačkog sira
malo soli, bibera
2 suve ljute papričice

Sitno iseckati krastavčiće, izmrviti sir i sve sastojke dobro promešati. Servirati salatu i posuti je seckanom suvom ljutom papričicom.

Prijatno!

OVIM POSTOM OBELEŽAVAM PRVU GODIŠNJICU NA BLOGGERU.

17 коментара:

  1. Živa bila! :-) Čestitam prvu godišnjicu na Bloggeru! Odličan meni, prstiće da poližeš, a i odličan izbor muzike. Nazdravljam uz čašu crnog vina! :-) A za kafu ćemo da se dogovorimo. ;-)

    ОдговориИзбриши
  2. Jao, Serpice, obožavam Chris-a, a da ne ričam o gibanci i plećki. A urnebes salata mi je omiljena, baš si me pogodila! Srećan rođendan.

    ОдговориИзбриши
  3. O,Kajzeru,izgleda da sam baš pogodila tvoj ukus! Nije ni čudo onda što se tako lepo razumemo;) Hvala na čestitkama!

    ОдговориИзбриши
  4. Draga Jagodice, ti si zaista jedno blago! Uživanje je kompletno, tvoje savladavanje komp-tehnologije za poštovanje, kuvanje kao i uvek veličanstveno! Sve čestitke za godišnjicu blogovanja! Tvoja prijateljica Todora.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala, draga prijateljice na lepim rečima i čestitkama!

    ОдговориИзбриши
  6. Šta da kažem! Oduševljena sam,oduševljena blogom, tvojom kreativnošću, talentom, sjajno! Pridružujem se čestitkama. Ti si, draga moja, istinska inspiracija.

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala, draga amarilis.online :) Uzvraćam čestitkama!!! Srećno :)))

    ОдговориИзбриши
  8. Emice,svidja mi se ideja.Sve sto si spremila je mnogo dobro!

    ОдговориИзбриши
  9. Draga emo-serpice, uživala sam u tvom duhovitom i kreativnom postu:)Čestitam ti prvu godišnjicu sa željom da još dugo uživamo u tvojim umješnim receptima i tvom veselom duhu! Ne znam da li voliš sufle, angažovala sam jednog kuvara da ti ga spremi, evo ovdje preuzmi svoj poklon: http://www.youtube.com/watch?v=oK_fHSm1fzg&feature=related

    ОдговориИзбриши
  10. Hvala draga Majo na komentaru i poklonu! Obožavam i sufle i Mapetovce :)

    ОдговориИзбриши
  11. FENOMENALNO :)
    Šerpice, kako nemaš muziku za sitne kolače? Pa, to mi je najomiljenije :(

    Par predloga za play and make listu:
    Moja mala nema mane...
    Ja sam mala, garava...
    Oj Coko, Coko, crno oko, crvena jabuko...
    Igraj mala na stolove... (to za podvarak)

    E da, za čokoladni sladoled sa sosom od borovnica savršeno ide rumba... samo da znaš ;)

    ОдговориИзбриши
  12. Glazba je nešto bez čega ne mogu. Dan započinjem glazbom i onda me ona cijli dan prati. Posebno mi je važna kad kuham, imam osjećaj da emecije koje određena pjesma budi u meni prenosim u jelo. :)
    Čestitam godinu dana na bloggeru i želim ti još puno godišnjica i zanimljivih postova. :)

    ОдговориИзбриши
  13. ha! interesantni predlozi za plej listu, nema šta! posebno za rumbu (upravo je "obradjujem" u školi plesa) ;) hvala,yzse

    ОдговориИзбриши
  14. hvala, draga andrea na čestitkama! imaš pravo, muzika stvara te fine emocije koje mi, sigurna sam, prenosimo u jela. izmedju mnogih stvari i dogadjaja u životu postoje neobjašnjive veze. ja nisam od onih koji su opsednuti time, ali verujem da postoji tu nešto, neka posebna energija koja nas drži spregnutim :)

    ОдговориИзбриши
  15. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши