среда, 13. јануар 2010.

NOVA GODINA



Pravoslavnu Novu godinu gotovo nikad nisam dočekivala, proslavljala, slavila ili kako god to zvali… jednostavno, zato što se nisam “primila” na to slavlje.
Pre svega iz razloga što nisu slavili ni moji roditelji, pa čak ni deka i baka. Za ostale ne znam. A onda, i zato što ne volim da “uvodim” nove – imam dovoljno praznika koje volim da slavim.
Ako sam, ipak, obeležavala tu noć, to bi bila jednostavna, nešto svečanija večera nego običnim danom uz čašu dobrog vina. Nema razloga da tako ne bude i ove godine.
Naša kućna, tek prošla, standardna proslava 31-og decembra je bila posebna! Kućna dekoracija je umesto da izgleda ovako:



bila ovakva:




No, kako se sada sasvim pristojno držimo, moraćemo ipak nazdraviti uz čašu domaćeg, crnog vina uz jelo koje sam spremila, a koje izgleda kako vidite na prvoj slici.

Red je i da ga opišem:
1. Svinjska plećka u omotu od suncokretovih semenki
2. Pire od brokola sa orasima
3. Salata od sveže šargarepe
4. Celer u pivskom pohu
5. Salata od radiča
6. Bareni grašak i kukuruz sa rendanim trapistom

SVINJSKA PLEĆKA U OMOTU OD SUNCOKRETOVIH SEMENKI
Potrebno:
meso cca 2 kg
50 gr oljuštenih suncokretovih semenki
50 gr oraha
2 žumanca
2 kašike kisele pavlake
1 šargarepa
estragon
senf
biozačin, so i beli biber
ulje

Semenke i orahe samleti, šargarepu sitno narendati, pa dodati umućena žumanca, pavlaku i začine. Meso oprati, posušiti, posuti solju i premazati senfom. Namazati debljim slojem spremljene paste. Ovlaš posuti celim semenkama. Spustiti u posudu za pečenje, predhodno dodati malo zagrejanog ulja. Pokriti Al-folijom ili peći u pekaču na 220°C oko 2 h, na kraju skinuti foliju ili otklopiti pekač da meso dobije rumenu boju.
Odmah nakon pečenja meso izvaditi na tacnu da se ohladi van masnoće. Seći na fine kriške. Za preliv koristiti pire od brokola.


PIRE OD BROKOLA SA ORASIMA
Potrebno:

brokoli cca 400 gr
slatka pavlaka 100 gr
majonez 100 gr
2 kašike gotovog rena
50 gr seckanih oraha
morske soli

Brokole obariti i izgnječiti. Posoliti po ukusu i dodati ostale sastojke.

Kolača nema – na dijeti smo do daljnjeg!

14 коментара:

  1. Drago mo je da čete ovu god,proslaviti u sjajnom kulinarskom dočeku i zdravi:)
    Draga Jagoda,sve najbolje tebi i tvojoj familiji!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti, draga Vera! Takodje, ja tebi i tvojima želim sve najlepše :)

    ОдговориИзбриши
  3. Drago mi je da ste bolje:) Brz oporavak želim:)

    ОдговориИзбриши
  4. Ja sam za pravoslavnu novu godinu čula tek krajem osamdesetih ili možda tek devedesete. Šta ja mislim o devedesetim najbolje je rekao Đole Balašević u svojoj pjesmi (Devedesete).
    Sretne ti obje nove godine!

    ОдговориИзбриши
  5. I ja, Cosmo, sam za pravoslavnu NG cula tek kada sam dosla na studije, u Beograd :)Ako se i proslavljala u mestu iz koga sam rodom, bilo je krisom, u strahu...Eto, ja kao cedo iz mesovitog braka imam tu privilegiju da podjednako volim oba Bozica i proslavljam dve NG. Hvala na pozdravima!

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Jagoda,
    I od mene sve najbolje i mnogo srece i zdravlja u Novoj 2010 Godini!

    Pozdrav od srca :-)

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala, draga Dimitrana na lepim zeljama. Takodje, i ja Vama saljem puno, puno lepih zelja uz :)

    ОдговориИзбриши
  8. srecni novogodisnji praznici.
    Sve najbolje u narednoj godini

    ОдговориИзбриши
  9. Evo pronašla sam ovaj tvoj zanimljivi blog!Jako mi se dopada recept za PIRE OD BROKOLA SA ORASIMA, djeluje mi jako neobično tako da ću ga i isprobati:)

    ОдговориИзбриши
  10. Hvala, uncafediarte, na čestitkama i lepim željama! I ja Vama šaljem puno pozdrava i lepih želja :)

    ОдговориИзбриши
  11. Drago mi je, Majo, da si uspela da me pronađeš ;)Hvala na poseti, dobrodošla!

    ОдговориИзбриши
  12. Na mom blogu, čekaJu da se podigne nagradu. Nagrada za priJateljstvo ga posveti svim srcem. Divno nedeljno!

    ОдговориИзбриши