уторак, 29. децембар 2009.

PROJICE SA PROKELJOM



Moji ukućani, a ni ja, ne volimo hleb iz pekara, prodavnica...svi obožavamo trenutke kada ustanovimo da ga nema uz ručak ili večeru. Onda se ja na brzinu inspirišem i spremim nešto u vidu projice, hlepčića, kiflice...Zato u kući uvek mora da bude brašna: od heljde, integralnog pšeničnog ili ječmenog, sojinog i naravno - kukuruznog. Osim brašna, potreban je i kvasac ili prašak za pecivo. Sve ostalo nije bitno i što je najvažnije, sve što imate u kući može se iskoristiti: razne semenke, razno povrće ili razni sirevi...Puno je kombinacija u igri, i gotovo svaki put je neki drugi recept tj. ispadne neko novo jelo.
Ako vam u narednim prazničnim danima ponestane hleba, a mrsko vam da klimate do dežurne prodavnice, evo ideje čime ga zameniti, a da bude brzo i zanimljivo.

Potrebno:
2 jaja
1 kriška sira cca 150 gr
2 manje šoljice za kafu ulja
2 kašika belog brašna
4 kašike belog kukuruznog brašna
2 kašike integralnog pšeničnog brašna
1 kesica praška za pecivo
malo soli
100 ml mineralne, gazirane vode
3 veće glavice prokelja (iseći ih na četvrtine)

Umutiti jaja sa malo soli, dodati izmrvljen sir, ulje, pa umešati sva brašna sa praškom i dobro promešati. Dodati mineralnu vodu i masu ostaviti 10-tak min da odstoji. Za to vreme zagrejati rernu na 250 °C. Sipati testo u podmazanu modlu za mafine. U sredinu svake modle u testo utisnuti ¼ prokelja. Peći 10-tak min na ovoj temperaturi, pa onda smanjiti na 150 °C i peći još 10-tak min.

15 коментара:

  1. e, da mi je jedna prava, pufnasta, meka, pa divna korica...zvana kajzerica! Vrhunsko pecivo, nekad se moglo naći u pravim pekarama! Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
  2. Baš su lijepe:)
    Ja volim kruh iz pekara, svaki kruh mi je dobar, nisam još nikad kupila kruh za koji bih ustanovila da je nejestiv. Volim raditi dizana tijesta, ali to su onda peciva, tj. kiflice, pletenice itd., i to onda jedem kao samostalno jelo. A kupovni kruh jedemo kao dodatak nekom obroku i definitivno doma nikad ne pečem "obični" kruh.

    ОдговориИзбриши
  3. Ja sam se naspremala hleba, testenina i pita, kiflica i sl. za jos jedan ceo svoj zivotni vek:) U vreme hiperinflacije, nestasica, sankcija...umesto plata smo dobijali brasno. Tako da mi spremanje obicnog hleba nije nepoznato. Naravno, to vise ne radim, sem kada to sama hocu, a ne sto moram...Ali ostale stvari od brasna volim da spremam, pogotovo neke nove kombinacije ili nesto iz makrobiotike. Tvoje pitice, kiflice i sl. su sjajne! Nisam sve isprobala, ali cu nadam se da ti se vrlo skoro pohvalim jednim tvojim divnim receptom:) Sve najlepse u Novoj godini tebi i tvojima od srca zelim!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala, Surac! Tvoje pohvale mi puno znace. Zelim ti sve najbolje u Novoj godini!

    ОдговориИзбриши
  5. Ma i ja sam se napekla kruha i ponekada jednostavno nemam volje peći ga. Isto tako i ovi moji jedva čekaju da nestane pa da mater zasuče rukave! A mogli bi malo i oni!
    Volim sve sa kukuruznim brašnom pa i projice. Već sam pravila neke a ovo je dobra ideja!

    ОдговориИзбриши
  6. Snjezo, projica k'o projica, sto bi se reklo, ali ono parce prokelja ga cini drugacijom! Hvala na lepom komentaru! Zelim tebi i tvojim najmilijima puno uspeha, srece i zdravlja u Novoj!

    ОдговориИзбриши
  7. Draga "emo_serpica",
    Srećna Nova godina!
    Želim Vam zdravlje (a uz ovakve recepte zdravlje je sigurno), ljubav i ispeh u poslu.

    ОдговориИзбриши
  8. Draga anima.art, srecna i Vama! Hvala na divnim recima! Ostaje da se nadamo i verujemo u bolje dane, a od svega zdravlje nam je najvaznije. Pozdrav od srca!

    ОдговориИзбриши
  9. Super su ovi zalogajčići! Potrudit ću se da ih probam napraviti, ako ne barem pojesti kod nekog :)
    sve najbolje u novoj tebi i svim ljudima koje voliš¨!

    ОдговориИзбриши
  10. Draga lucky, hvala za pohvalu zalogajcica a i za cestitke i lepe zelje! Uzvracam pozdravima i najlepsim zeljama za tebe i tvoje najdraze!

    ОдговориИзбриши