недеља, 06. децембар 2009.

LEŠO RIBA



Potrebno:
škarpina (6-8 kom, prema broju osoba) ili zubatac od 1,5 kg
1,5 dl ulja
1 dl maslinovog ulja
1 dl belog vina
2 glavice belog luka
mala veza peršuna, sitno seckanog
morska so i biber
bio-začin
sušeni začini: ruzmarin, pitoma nana, majčina dušica, bosiljak
2 lista suvog lorbera

Očistiti ribu, skinuti glave, škrge, krljušt i peraja. Dobro je osušiti. Sitno naseckati beli luk i prodinstati ga na ulju. Dodati ribu (sud mora biti veći da bi riba stala po dužini) pa do pola nje naliti vodom (da riba ogrezne). Dodati so, začine i dinstati na tihoj vatri. Sud držati poklopljen. Ribu ne okretati, nego sud blago drmati. Pomoću čačkalice proveriti da li je riba kuvana (gde je riba najdeblja). Kada je gotova, prelije se maslinovim uljem, belim vinom i peršunom. Ostaviti je još par minuta na vatri.
Servirati uz bareni krompir i blitvu.

6 коментара:

  1. Ovo je sjajan recept, moram priznati da ga koristim godinama, naučila sam tako da jedem škarpinu na Hvaru, jedina razlika je što ja sa ribom dodam i jednu glavicu crvenog luka,koja se nikako ne dinsta nego kuva sa ribom.

    ОдговориИзбриши
  2. Slično pripremam šaraana,jel mi verujete da škraoinu nisam nikada jela,neznam zasto je izbegavam:)

    ОдговориИзбриши
  3. amarilis: luk sigurno ne smeta, dapace! Sledeci put kada budem spremala, dodacu ga, naravno! Kod nas je riba cesto na jelovniku i svi moji ukucani je obozavaju. Kako sam ja polu-dalmatinka, podjednako je zastupljena i morska i recna, samo je nacin spremanja blizi dalmatinskom (leso, kuvana, na rostilju ili u al-foliji).Hvala na komentaru!

    ОдговориИзбриши
  4. Vera, skarpina je (po meni) suva riba, ali blaga. Ja je cesto spremam, ali najcesce kao leso ili je "obogacujem" raznim stvarima. Mislim da sam jedan recept vec stavljala. Pozdrav, draga Vera i hvala na poseti!

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман23. јул 2012. 08:28

    Divno ! ali ja sam danas zabrljala. Stavila sam malo fileT OD SOMA I MALO MALE GIRICE.Zalila malo sa maslinovim uljem i za 20 minuta imala za mene divan rucak. Ali moj muž nije hteo ni da proba ! Užasnuo se da sam pomesala morsku i rečnu ribu i ako jede i jedne i druge. DAS LI SAM PUNO POGREŠILA?

    ОдговориИзбриши
  6. Ne, nikako. Mislim da nema greške. Prave se riblje čorbe sa rečnom i morskom ribom, zajedno. Samo, prvo se kuva rečna, pa se doda pri kraju kuvanja morska riba. Kako će to neko da podnese stvar je ukusa . Ili predubeđenja...

    ОдговориИзбриши