четвртак, 05. новембар 2009.

VALDORF NA KRUŠKAMA i SMUĐ U BELOM VINU



VALDORF SALATA NA KRUŠKAMA
Celer je (u zimskom periodu naročito) veoma zastupljen u mojoj kuhinji. Spremam ga na razne načine (salata – baren ili ne: remulad ili valdorf, pohovan, u kombinaciji sa šargarepom, cveklom…). Ovog puta predlažem malo neobičnu kombinaciju: valdorf salatu serviranu na kruškama. Nadam se da će vam se dopasti, jer je neobična kombinacija slatke kruške i slane salate.
Recept za valdorf salatu možete preuzeti odavde.
Priprema:
Oprati kruške (odabrati podjednake veličine), prepoloviti ih, izdubiti pažljivo i polutke premazati isceđenim limunovim sokom. U udubljenja servirati salatu. Kruške poslagati na listove zelene salate.



TALJATELE SA MORSKIM PLODOVIMA I PINJOLAMA
Potrebno:
2 pakovanja od 300 gr zamrznutih morskih plodova
300 gr taljatela
250 gr slatke pavlake
biozačin
malo maslinovog ulja
suvi bosiljak i ruzmarin
šaka pinjola

Obariti rezance u osoljenoj kipućoj vodi i dobro ocediti. Na malo zagrejanog ulja spustiti morske plodove i dinstati u vlastitom soku dok sva tečnost ne ispari. Dodati oceđene rezance, začine , pavlaku, promešati i posuti pinjolama.




SMUĐ U BELOM VINU PEČEN U SAĆU
Potrebno:
Smuđ od 1,5 kg u komadu
4 čena belog luka, sitno seckanog
bosiljak, ruzmari, majčina dušica, peršun
biozačin
maslinovo ulje
morska so
150 ml belog vina
1 limun

Očistiti ribu, dobro osušiti i zaseći je na jednoj polovini paralelnim zarezima. Osoliti, preliti limunovim sokom. U zareze i drobnu šupljinu ugurati sitno seckan luk i mešavinu začina. Ostaviti 1h u frižideru. Ugrejati ulje u plehu sa poklopcem (sać), spustiti ribu i preliti vinom. Peći 1,5h na 220ºC. Povremeno prelivati sokom iz saća. Pred kraj smanjiti temperature pečenja na 150ºC.

8 коментара:

  1. Mislim da sam već jednom rekla da je smuđ, ta "carska riba" meni omiljena, a celer je biljka čiji koren ima miris lepši od svih, i u konkurenciji cveća, pa sam se čak zanosila idejom da napravim parfem od esencije korena celera...
    Sve ovo izgleda sjajno, još je i ukusnije, ali mi nešto "miriše" na neki rođendanski ručak. Jesam pogrešila?

    ОдговориИзбриши
  2. Draga Todora, pogrešila si! Ovo miriše, ali na prošlonedeljni ručak. Rođendanski će se tek sprema (ove nedelje...).Ali, primam čestitke danas.Ljub.

    ОдговориИзбриши
  3. Pa, srećan rođendan, draga Škorpijice! Ja sam u podznaku škorpija, pa eto još jedne spone.
    Lepo da ga proslaviš, veselo, poletno, u zdravlju i berićetu!

    ОдговориИзбриши
  4. Ja sam pinjole svuda trazila,nasla na jednom mestu,preskupe .Recepti egzotika!

    ОдговориИзбриши
  5. Jesu, Vera! U pravu si, preskupi su. Ali se ne trose mnogo, vise su za dekoraciju i poboljsanje ukusa u mediteranskim jelima. Hvala na pohvali recepata.

    ОдговориИзбриши
  6. Neki dan sam radila jedno mesno jelo s kruškom i oduševljeni smo tako da mi se ova salata jako sviđa. :)

    Vidim da se čestita nešto (pretpostavaljm rođendan) pa se pridružujem čestitka i želim sve najbolje! :)

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala, Andrea na poseti, komentaru i cestitkama! Kruske(narocito sorte viljamovke) imaju divan ukus koji jelima daje posebnost. Tako da me ne iznenadjuje da ti je mesno jelo sa njima ispalo sjajno.Pozdrav!

    ОдговориИзбриши