недеља, 08. новембар 2009.

KESTEN TORTA




Da je stigla jesen znam po tome što na mnogim stazama u gradskim parkovima vidim rasute plodove kestena. Sa uličnih, primitivnih roštilja i tezgica šire se mirisi pečenog kestenja koje vešti prodavci još vruće ubacuju u jednostavne fišeke. I eto divne poslastice “s’ nogu”! Brinu jedino prljavi prsti i crni nokti od prepečene kore ove prekrasne jesenje poslastice. Ali, ako ti u ušima odjekne neka stara pesma, kao ova: “Kesteni su vrući”, brzo ćeš na to zaboraviti…
Svoje davnašnje rođendane sam uvek vezivala upravo za ove jesenje plodove. Jer, retko bih slavila rođendan a da nije spremana (prvo je to činila moja mama, a onda sam i ja nastavila) jednostavna a prelepa “Kesten torta”.
U kulinarstvu se plod pitomog kestena koristi na razne načine: kao kuvan ili pečen. U nekim krajevima se koristi za pripremu slanih specijaliteta (punjenu gusku ili ćurku). No, najpoznatija i najčešća primena kestena je za različite poslastice, najednostavnije kesten -pirea sa šlagom, ali i kao osnova mnogih kolača ili torti.

za koru:
250 gr mlevenog keksa
250 gr kesten pirea
150 gr margarina
100 gr šećera u prahu
100 gr mlevenih oraha
50 ml ruma
za I fil:
250 gr kesten pirea
100 gr margarina
100 gr šećera u prahu
250 gr mlevenih oraha
50 ml ruma
100 ml vode
3 kesice vanil-šećera
100 gr otopljene čokolade
za II fil:
500 ml slatke pavlake
50 gr šećera u prahu
50 gr čokolade

Ulupati penasto margarin sa šećerom u prahu, pa dodavati preostale sastojke za koru.Dobro izmešati i rastanjiti u kalupu (ili okruglom tanjiru za serviranje)
Mlevene orahe preliti ključalom vodom u kojoj smo predhodno rastopili šećer i vanil-šećer. Margarin umešati u orahe, dodati kesten-pire, rum i rastopljenu čokoladu, te masom premazati koru. Preko ohlađenog kolača naneti ulupanu slatku pavlaku sa šećerom, pa narendati čokoladu.

12 коментара:

  1. Ijaaaao Emo Serpice! Ovo cu prvom prilikom da smuckam! Divno!

    ОдговориИзбриши
  2. Smućkaj, pa javi kako ti se sviđa! Ja sam moju rođendansku torticu nosila na posao (bio radni dan, pa smo malo slavili u "kancu") i kolege (sve momci khm,khm...)je nahvališe. Jedva sam uspela jedno parčence da ostavim za "sliku i priliku" xexexe

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo je božanstveno! Brzo bude gotova, ukusna,kremsta...Jdan od mojih favorita među tortama!

    ОдговориИзбриши
  4. Jeste, Todora, torta se brzo i lako sprema, a ukus je mmmmmm...divan!

    ОдговориИзбриши
  5. Kesten obožavam, a kolači s kestenom su mi možda i najdraži. Vjerojatno zbog toga što kesten jedemo u samo kratkom dijelu godine pa ga to čini još posebnijim.
    Jako mi se sviđa torta i još jedno želim sretan rođendan. :)

    ОдговориИзбриши
  6. Kesten mi je pravi simbol jeseni.Sjajan recept.Ja imam par recepata sa kestenjem,ali ovaj je z amene nov,pravicu!

    ОдговориИзбриши
  7. Vera, bas me interesuje da li ce ti se dopasti. Ako budes spremala, volela bih tvoje utiske da cujem! Hvala.

    ОдговориИзбриши
  8. lucky, i jeste odlicna. Volela bih da ti se svidi kada je napravis, a jednostavna je i brzo se sprema. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  9. Ovo je stvarno super, ali imam pitanje da li ste nekad kombinovali kesten sa pilecin ili curecim mesom, kako je pomenuto u tekstu.

    Pozdrav
    Amarilis

    ОдговориИзбриши
  10. amarilis :) evo, uspela sam da objavim Vaš komentar, pa da ukratko i ovde odgovorim. Probala sam punjenu gusku, a spremam redovno punjenu ćurku za gotovo svaku N.godinu. U punjenje stavljam obaren, oljušten kesten u komadu. Ja ga posle ne serviram uz pečenje, pošto on završi svoju ulogu time što daje mesu dobar ukus, ali i pokupi višak masnoće, pa ga zbog toga ne koristim. Hvala na komentaru!

    ОдговориИзбриши