среда, 07. октобар 2009.

TIKVICE PUNJENE SOČIVOM



Tikvice su omiljeno povrće na mojoj trpezi i ja ih „kljukam“ svim i svačim. Nisam odolela izazovu da, eto, probam i sa crvenim sočivom. Ovo sočivo nešto teže nalazim u prodaji „zdrave hrane“, te kad sam ga u omiljenoj prodavnici pre neki dan ugledala na rafu, brzo sam kupila par kilograma. Da se nađe ;)

Potrebno:
1 kg okruglih tikvica (ukrasne)
250 gr crvenog sočiva
100 gr trapista ili kačkavalja
1 srednja glavica crnog luka
2-3 češnja belog luka
1 šargarepa
bio-začin
malo ulja
beli biber
2-3 lista lorbera
1 glavica crvenog luka

Sočivo oprati i ostaviti u hladnoj vodi oko 1 h.
Sitno iseckati crni i beli luk, izdinstati na ulju dok se ne ucakli, dodati sitno narendanu šargarepu i nju malo prodinstati, te dodati sočivo. Naliti hladnom vodom da ogrezne i kada proključa kuvati na nižoj temperaturi oko 20 min. Na kraju dodati začine i ostaviti da se ohladi. Za to vreme, oprati tikvice, skinuti kapice i izdubiti ih. U masu od sočiva narendati 2/3 sira. Ostatak sira ostaviti. Puniti tikvice i slagati ih u tepsiju sa pek-papirom. Preostali narendani sir posuti po vrhu i peći tikvice 15 min na 200ºC. U istoj tepsiji ispeći i skinute kapice!
Na tanjiru za serviranje ukrasiti kolutovima crvenog luka.

8 коментара:

  1. Jelo divno izgleda, neobično!
    Sigurna sam da je i fantastičnog ukusa.

    ОдговориИзбриши
  2. Bože, izgledaju kao patuljčići, ili zeleni štrumpfovi sa sve kapicama. Kako si to postigla? A o ukusu ne mogu da sudim, sočivo skoro nikako nije zastupljeno u mojoj kuhinji, ali ću i to probati kad budem inspirisana.

    ОдговориИзбриши
  3. Todora, jednostavno je...Jelo je sasvim obicno, lepo izgleda zbog oblika tikvica i kapica. Hvala na komentaru!

    ОдговориИзбриши
  4. Baš mi se sviđa oblik ovih tikvica! Spremam receptić:)

    ОдговориИзбриши
  5. Sanela Mallory :)E, znala sam da će se tebi svideti! Jer ti si LEĆOMANKA ;)

    ОдговориИзбриши
  6. Izgleda savršeno,i za oko predivno.Svidja mi se punjenje.

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala, Vera! Punjenje je neobicno,a ja ga volim i ovako, bez tikvica, s tim da dodam sitno seckane slaninice i za zgrusavanje umesto sira malo skrobnog brasna. Ali, kako je jelo iz posta posno, nisam htela da komplikujem recept.

    ОдговориИзбриши