петак, 09. октобар 2009.

ŠKARPINA PUNJENA PEČURKAMA



Kada spremam škarpinu, obzirom da mi se čini jednom od „suvljih“ riba, obično se odlučujem za „škarpinu na lešo“. Međutim, ako se drži u marinadi, pa još napuni, pa prelije vinom i zapeče sa pavlakom ... ne može biti „suva“!
Potrebno:
Prema broju ljudi za stolom, od 6-8 kom škarpine
400 gr pečuraka šampinjona
2 limuna
1 veća glavica crnog luka
3-4 čena belog luka
morska so
maslinovo ulje
1 dl belog vina
250 gr slatke pavlake
beli biber
ruzmarin, bosiljak, majčina dušica, nana
malo seckanog peršuna

Ribu očistiti, ukloniti glavu i dobro obrisati. Posoliti, posuti biberom i preliti sokom od 2 limuna u koji su dodate sve navedene travke. Držati 1h u tom soku, u frižideru, pokriveno salvetom.
Za to vreme, na malo maslinovog ulja propržiti crni luk i dodati oprane i iseckane pečurke. Dinstati ih oko 5 min, pa dodati bio-začin i peršun. Kad se ohlade, puniti ribu i učvrstiti čačkalicama. Ribu položiti u pleh sa pek-papirom koji je blago zamašćen maslinovim uljem. Peći na 220ºC oko 45 min, povremeno dodavajući belo vino i prelivajući ribu. U slatku pavlaku dodati sitno seckani beli luk i preliti ribu. Peći još 10-15tak min da se zapeče.

6 коментара:

  1. Posle lososa i carske ribe - smuđa, škarpina mi je najomiljernija riba, a ovako punjena pečurkama je zaista božanstvenas! Sjajna si!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala, Todora. I ja je volim, pa da ne bude jednolično, smišljam razne kombinacije.

    ОдговориИзбриши
  3. Škarpinu volim, meni je ona idelana riba za juhe i brujete, baš imam jedan takav recept u pripremi. :)
    Moram ti priznati da mi je ovakav način pripreme morske ribe totalna novost, posebno mi je neobično dodavanje vrhnja. Vjerujem da je ukusno te ću se pomalo oslobađati predrasuda i tu kombinaciju isprobati. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Sjajan recept,prvom prilikom ću isprobati,i inače sam veliki ljubitelj ribe.

    ОдговориИзбриши
  5. Izgleda, Andrea, da je to prednost života na više strana: mešanje mirisa, ukusa i stilova u kuhinji tvori nove stvari. Volim da eksperimentišem i nikada neko jelo ne pravim po istom receptu, uvek nešto ili dodam ili oduzmem.Hvala na čitanju i komentaru.

    ОдговориИзбриши
  6. Vera, interesuje me tvoje mišljenje i sud, javi kako je ispalo! Hvala na poseti.

    ОдговориИзбриши