понедељак, 05. октобар 2009.

KOLAČ OD DUNJA



Obožavam kada mi draga osoba, bilo prijatelj ili rođak “utrapi” punu kesu tek ubranog voća i uz izvinjavajući smešak, saopšti: “Izvoli, domaće je i neprskano. Uzmi ga jer ja više ne znam šta ću sa ovim voćem. Grehota je da se baci!” Jeste grehota. I ja šta ću, uzmem voće uz smešak, zahvalim se i tada obično nastane novi kolač.
Otuda obožavanje sa početka posta :)
Pre neki dan mi se sa vrata smeši komšinica i puna kesa dunja. Kako preko radne nedelje teško da mogu praviti kolače, ostavila sam ih do vikenda. Sa užasom sam u subotu, zavirujući u kesu primetila da je pola dunja satrulilo.
Uništeno :(
Kako su u kesi bile oslonjene jedna na drugu, “zaraza” se brzo prenosila. Ono što je ostalo, završilo je u ovom kolaču. Nadam se da će vam se svideti.

Potrebno:
testo
150 gr margarina
4 žumanca
4 kašike šećera
narendana kora od jednog limuna
2 kašike likera(orahovača, višnjevača) ili rum
20 kašika brašna
Testo izmešati i staviti u pleh sa pek- papirom. Peći oko 20 min na temperaturi od 200°C, pred kraj pečenja pokriti folijom i smanjiti temperature na 120°C. Ostaviti da se kora hladi u plehu.

fil od dunja
1 kg dunja
200 gr šećera
6 kašika mlevenog plazma- keksa
50 gr suvog grožđa
malo ruma (ili mlake vode)

beli fil
4 belanca
200 gr šećera

Oljuštiti dunje, sitno iseckati i skuvati kompot. Kad omekšaju, ocediti ih od vode u kojoj su kuvane, ispasirati ih, dodati šećer i malo prokuvati. Dodati keks i suvo grožđe koje ostavite da nabubri u rumu ili vodi.
Dobro umututi belanca sa šećerom.
Fil od dunja naneti na prohađenu koru, pa preliti šamom. Vratiti u rernu ( na 100°C) da se balance lagano osuši. Sušenje traje oko 1h. Kolač služiti sutradan.



14 коментара:

  1. Ostajem željna kolača od dunja jer i kad ih iz sela dobijem, naređam ih na ormar da tu stoje...U ovom tvom ću tako samo na slici uživati. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  2. Cela mi kuca mirise na njih! Ono sto je ostalo, rasporedila sam po sobama. Prekrasno voce.

    ОдговориИзбриши
  3. Joj točno znam o čemu govoriš. I ja često dobijem takvo ne tretirano voće i povrće i svaki put se šokiram kojom brzinom ono propada. A ovo voće iz dućana može i mjesec dana izdržati u frižideru i izgledati kao novo. :(
    Nisam nikad radila ništa s dunjama i vjerujem da ovo vrijedi probati kad znam koliko su mirisne. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Andrea, upravo tako! Veruj mi, ne sto je recept moj, kolac je izvrstan...Jedva sam uspela da sacuvam jedno parce za slikanje od mojih dragih konzumenata, koji su ga brzo "sprasili" posle rucka :) tako da slika nije, nazalost, reprezentativna :(

    ОдговориИзбриши
  5. E, pa nisasm mogla da ne pomislim na tebe danas na pijaci. Kupila sam dunje, divne, velike, žute i mirisne i evo ih svuda po kući. Opijaju...

    ОдговориИзбриши
  6. Todora, svaka cast za dunje...bolje su od bilo kog osvezivaca. Mah, mah...

    ОдговориИзбриши
  7. Volim dgunje,posebno kitnikez,kolač je odličan!

    ОдговориИзбриши
  8. Vera, moracu ponovo isti kolac...da ga overim! Juce sam ponovo dobila novu kolicinu dunja na poklon, tako da ponavljam proces. Sad sam ih izvadila iz kese i razbacala po kuci. Da mirisu dok ne zavrse u serpici. Emo! Hvala na komentaru.

    ОдговориИзбриши
  9. dunje i plazma keks, ma meni ništa više ne treba! super, hvala za divne recepte!

    ОдговориИзбриши
  10. pozdrav, zanima me koliko je veliki pleh i dali se izmiksa margarin( moze puter?) sa secerom i jajima pa se dodaje brasno? hvala!

    ОдговориИзбриши
  11. Pleh je veličine 20x33 (standardna "Đuvečara")A što se tiče spremanja testa, može se umesto margarina koristiti puter. Ja to, doduše, nisam probala, jer za takva testa i kolače ne koristim puter... I, naravno, svako je testo bolje ako se mikserom "mesi", tako da se može koristiti. Ja sam samo varjačom, dodajući redom sastojke kako ste nabrojali. Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши