понедељак, 14. септембар 2009.

VASINA TORTA



Predhodni i ovaj mesec su mi krcati rođendanima, slavljima itd. kada pod obavezno spremam neke deserte. Obično u takvim prilikama radim neke lagane, voćne ili kremaste torte. One “teške” torte sa čokoladom, orasima i maslacem ostavljam za zimske dane. U nedelju smo slavili rođendan mlađem sinu i napravila sam izuzetak jer su mi te lagane torte dosadile. Napravila sam dobru, staru srpsku Vasinu tortu. Ako je verovati sledećem, istorija ove divne torte je interesantna. Moram da priznam da sam malo korigovala osnovni recept (osnovna korekcija se odnosi na količinu prvog fila, ja sam ga povećala za 50%) i verujte mi na reč, to ništa nije umanjilo lepotu ovog divnog kolača.

Potrebno:

za koru
5 jaja
5 kašika šećera
6 kašika mlevenih oraha
1 kašika ulja
1 kašika brašna
sok od 2 pomorandže

za prvi fil
6 žumanaca
6 kašika šećera
150 gr čokolade
250 gr putera
300 gr mlevenih oraha
200 gr mleka
sok od 1 pomorandže

za drugi fil
6 belanaca
300 gr šećera
150 ml vode

Umutiti penasto žumanca sa šećerom, dodati orahe, brašno i lagano umešati čvrsto umućen sneg od belanaca. Masu sipati u četvrtasti pleh koji se obloži pek-papirom. Staviti u zagrejanu pećnicu i peći na 180 step C oko 20 min. Ohlaženu koru preliti sokom od pomorandže.

Prvi fil: Pripremiti mleko sa 4 kašike šećera, staviti na ringlu da proključa.U ključalo mleko umešati orahe. Ostaviti da se ohladi. Žumanca dobro umutiti sa ostatkom šećera pa mutiti mikserom na pari. U kuvan fil dodati otopljenu čokoladu i sok od pomorandže, te dobro umutiti. Na kraju u ohlađenu masu umešati umućen puter.

Drugi fil: napraviti gušći sirup od šećera i vode, te ga lagano dodavati umućenom šamu od belanaca, sve vreme muteći nad parom. Mućenje traje oko 20 minuta, tj. dok se masa ne zgusne.
Napomena: kod spremanja šama, važno je da jaja budu sveža i da posuda u kojoj se prvo mute belanca bude besprekorno suva.

I još nešto: ova torta je dovoljna lepa da je nikad ne “kitim” ili “šaram” i sl.

11 коментара:

  1. Nisam nikad radila takvu tortu, ali čini se idealna za slavlja:)

    ОдговориИзбриши
  2. Neces pogresiti u izboru, veruj mi! Hvala na citanju.

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo je torta na kojoj sam tako reći odrasla. Ona, naravno, nije dio naše tradicije. U Dalmaciji se nikad nisu radili ovako bogati kolači zbog već poznatih povijesnih okolnosti. Mama je sredinom osamdesetih od nekoga dobila ovaj recept i svi smo se instant zaljubili u tu tortu. Nije bilo rođendana za koji je nismo jeli!
    Tvoj recept me sjetio tih dječjih rođendan i neki bezbrižnijih vremena, obavezno ću je raditi za slijedeću feštu. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Kako sam ja odrasla u Dalmaciji, znam sta se tamo sprema od kolaca. Zato je meni najdraza poslastica rozata :)jer se za omiljena jela vezujemo secanjima ili emocijama. Ova je torta , bez svake sumnje, "jaka" i lepa.

    ОдговориИзбриши
  5. Joj, i ovu sam tortu radila ali zadnji put predavno!
    Dobro što si me podsjetila da se malo osladim!

    ОдговориИзбриши
  6. Izgleda savršeno,sad mi se baš jede....ahhh...

    ОдговориИзбриши
  7. jea sam je a nisam je još pravila izgleda super uzla sam recept za vikend je pravim a da mi je sad jedan komada uh

    ОдговориИзбриши
  8. pogledah malo komentare na ovu tortu i nešto mi "zapade" za oko:gotovo svi su ili počeli ili se završili uzdasima! joj, ah,uh...
    da, anoniman,i ja bih sada rado, makar jedan griz :)

    ОдговориИзбриши
  9. pravim je sutra za moj 42. rodjendan

    ОдговориИзбриши