среда, 30. септембар 2009.

PAPRIKE "SOMBORKE" U TEGLI



Po ovom receptu jako dugo spremam paprike za zimu i moji ukućani kao i svi naši gosti ih obožavaju. Moram da priznam da priprema nije baš jednostavna i pošto sam sve starija, teže mi pada. Ali, kako svi budu razočarani kada saopštim, negde početkom septembra, da paprike neću spremati, brzo odustanem od te zamisli...Sam posao oko njih nije strašan ali, one su ljute, moraju da se "pakuju" u vrele tegle,i to odmah nakon barenja, tj.i one su vrele i to je nezgoda ovog spremanja. No, nadam se da posle ovog uvoda nećete odustati, jer gotove paprike vrede uloženog truda.
Napomena: pripremaju se samo paprike ove sorte, jako su ljute i ko ne voli i ne jede ljuto, neka se ne upušta u ovu avanturu!

Potrebno(za 4 tegle od 3 kg):
16 kg paprika "somborki"
2 kafene šoljice esencije
3 kesice konzervansa
1 kesica bibera u zrnu
4 lista lorbera
2 kašike šećera
800 do 1000 gr soli
pola litra ulja
4 glavice belog luka, sitno seckanog
4 veze peršuna, sitno seckanog

Oprati paprike i očistiti od peteljki i semenki. Sitno iseckati peršun i beli luk.
U lonac sipati 2 lit vode, pola kesice bibera, lorber, 1 kesicu konzervansa, 1 šoljicu esencije, 2 kašike šećera, 5 do 6 kašika soli i 2 šoljice ulja. Staviti da provri, pa spuštati paprike u proključalu tečnost. Potapati ih kašikom da ne isplivavaju, pa bariti do trenutka kada tečnost opet proključa (oko 1 min). Vaditi ih da se dobro ocede, pa spuštati nove paprike. Ređati ih u vrele tegle, stiskajući ih pri pakovanju da ne bude praznog prostora. Svaki drugi red posipati sa malo soli, peršunom i belim lukom. Na kraju, na vrhu pritisnuti drvenim štapićima, doliti tečnost u kojoj su se barile paprike i povezati celofanom. Obmotati tegle ćebetom i ostaviti da se hlade. Sutradan ih odložiti.

Napomena: povremeno u tečnost za barenje dodavati sastojke (to zbog toga što je intezivno isparavanje) ulje, šećer, so, esenciju,konzervans... dok se količine ne utroše.


11 коментара:

  1. Divno izgledaju,ja sam sa mamom stavljala zimnicu,nekako volim sa njom da radim te pripreme,ona ima više iskustva od mene,a ja se bojim da ne zabrljam nešto i onda ode cela zimnica!

    ОдговориИзбриши
  2. Vera, hvala za komentar! Da, lepo deluje tako smesteno u tegli...Paprike su sjajne, ljute, pikantne, skoro kao "zive" posto se malo bare. Dobro je imati neku pomoc, jer je spremanje zimnice naporan proces. A mamina pomoc je najdragocenija :)No, mislim i kada bi to sama radila da bi bilo sve u redu, posto si jako talentovana za kuhinju...Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Obožavam ljute paprike, a ovaj način spremanja nikada pre nisam videla. Deluje mi veoma interesantno i mislim da se isplati taj trud.
    Već smo završili sve što se paprika tiče, zapakovane... ali možda stavim jednu teglu čisto radoznalosti.
    Moraću samo ovaj recept da prekrojim.

    ОдговориИзбриши
  4. Pozdrav, Sugar Kane! Ovako spremaju paprike u zlatarskom, prijepoljskom i užičkom kraju :) Važno je da to nisu babure, vec "somborke". Babure imaju deblje "meso", moraju duže da se bare, i prskaju prilikom pakovanja. A i retko su ljute :(
    Mislim da se nećeš pokajati. Javi za utiske ako ih budeš spremala. Btw, ove godine su "somborke", verovatno zbog dugih suša, veoma ljute!!!

    ОдговориИзбриши
  5. PROBALA SAM RECEPT I MALO JE RECI DA SAM ODUSEVLJENA,DIVNE SU UKUSNE VEC SAM SMAZALA DVE TEGLE,HVALA ZA RECEPT.POZDRAV.MAKI

    ОдговориИзбриши
  6. ne sviđa mi se takav recept, imam puno bolji recept, ovo nije ništa. Fuj

    ОдговориИзбриши
  7. Anoniman, znači li to "fuj!" da ste probali ili samo pročitali recept? Podelite svoj, da probamo :)

    ОдговориИзбриши
  8. to je slican prosec i za baburu .a ja imam resept bey potrebnog barenja mnogo je laksi nacin pripreme

    ОдговориИзбриши
  9. to je slican proces za somborku .ja ynam laksi nacin bey tolikog mucenja

    ОдговориИзбриши
  10. anoniman, nikako da procitamo Vas recept. no, verujem Vam na rec. pozdrav, i srecno spremanje zimnice.

    ОдговориИзбриши