среда, 19. август 2009.

KOLAČ OD SVEŽIH SMOKAVA




Ne znam kako bih mogla da vam opišem svoju opsesiju zvanu: smokva. Volim ih sušene, u kolačima, kao slatko, ali najviše sveže. Moji bliski prijatelji i svi dragi oko mene znaju za ovu strast, pa kada su u prilici i ako mi žele učiniti poseban „gušt“ poklanjaju mi ovo voće.
Jedne davne godine smo letovali u Istri ( vreme bez viza ) i mogli smo sebi priuštiti jednodnevni odlazak u Veneciju. Bila bi to velika bruka za mene, da sam se kojim slučajem iz Italije vratila kući bez dobrih cipelica. Jureći po Mestrima prikladne cipelice, u kasnim satima po prodavnicama koje su već spuštale roletne, naravno da smo jako kasno krenuli natrag. I naravno da nas je, umorne i pospane uhvatila noć i da smo promašili put, pa se u hotel vratili pred zoru. Tog dana smo, inače trebali krenuti nazad za Beograd. Prijatelji koji su u Fažani gde smo letovali imali kuću, su nas čekali, zabrinuti, do duboko u noć i na kraju, otišli u miliciju po informaciju i pomoć. Ali su pred vratima apartmana za mene ostavili neprocenjivo blago: punu kesu sveže ubranih smokava iz svog dvorišta. Celu kesu sam pojela sama, na užas muža i dece ali i zgražanje prijatelja. Da se ne bace. Šta ću, kad niko od njih ne jede smokve, khm...
Pre neki dan sam opet dobila punu kesu smokava, ali ne iz Istre. Poslao mi rođak tek ubrane sa placa iz okoline Beograda. Muke moje šta sa njima, kad ih niko od mojih ne jede, a ja na dijeti...
I tako, nastao je ovaj kolač, "poturila" sam ga mojim dragim ukućanima. Za kaznu, kad ne jedu sveže smokve...Recept je moj.

Potrebno:
2 kg svežih smokava
za testo
4 jaja
4 kašike šećera
4 kašike brašna
malo ulja
za karamel krem
1/2 lit mleka
100 gr margarina
250 gr šećera
5 kašika brašna
100 gr seckanih oraha
za preliv
100 gr bele čokolade
1 kašika margarina
Od datih sastojaka umutiti patišpanj (prvo belanca, pa dodati umućena žumanca) i ispeći u plehu na pek-papiru, na temperaturi od 180 step.C, za 20 min.
Izvaditi i ohladiti.
Karamelizovati šećer, dodati brašno mešajući, pa usuti ključalo mleko (Pažnja! jaka reakcija u sudu, pa treba biti obazriv). Kada se malo masa prohladi, umešati margarin i dobro ujednačiti krem.
Na testo poslagati oprane smokve, na vrhu zasečene krstasto, pa posuti seckanim orasima. Toplim kremom preliti. Kada se kolač malo ohladi, preliti ga na margarinu i laganoj vatri otopljenom belom čokoladom. Dobro ohladiti u frižideru.

6 коментара:

  1. Mmm,ovo fantasticno zvuci...Smokve su i moj favorit sto se tice voca.Kao sto sami kazete,teraju na greh!Tesko im odoleti.

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam imala sreću odrastati u podneblju gdje smokve rastu i gotovo da su samonikle, nitko ih previše ni ne doživljava. Samo dok sam odrastala nisam bila svijena te sreće jer su mi smokve bile glupo i neukusno voće. Tad sam se palila na banane i kivije. :)
    S godinama se nekako rodila ljubav između mene i smokve, sad više ne živm u kraju gdje ih ima na svakom koraku, a na placu su bezobrazno skupe. Mogu se samo nadati da će mi mama poslati kakav paketi iz Dalmacije. :)
    Kolač zvuči jako dobro mada ja najviše volim svježe smokve! :)

    ОдговориИзбриши
  3. Andrea, i ja sam dobar detinjstva provela u Dalmaciji i zauvek se vezala za njih ;)
    U kolaču smokve ostaju sveže, ne "tretiraju" se (ne peku se, ne mešaju, ne sitne...), tako da ne gube ništa od svojih mirisnih i okusnih svojstava.Hvala na komentaru.

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala za recept! Jako dobro zvuci!...moram samo da jos malo cekam da smokve u mojoj basti ce biti srele!

    ОдговориИзбриши