понедељак, 02. март 2009.

LOVE




LOVE IS A FEELING TO BE LEARNED

In India, one tells this legend about the creation of man and woman:

When He had finished creating a man the Creator realized that he had used up all the concrete elements. There was nothing solid, nothing compact or hard, left over to create the woman.

After thinking for a long time, the Creator took:
- the roundness of the moon, the flexibility of the clinging vine and
- the trembling of grass,
- the slenderness of a reed and the blossoming of flowers,
- the lightness of leaves and the serenity of the rays of sunshine,
- the tears of clouds and instability of the wind,
- the fearfulness of a rabbit and the vanity of a peacock,
- the softness of a bird’s breast and the hardness of a diamond,
- the sweetness of honey and the cruelty of a tiger,
- the burning of fire and the coldness of snow,
- the talkativeness of a magpie and the singing of a nightingale,
- the falseness of a crane and the faithfulness of a mother lion.

Mixing all these non-solid elements together, the Creator created the woman and gave
her to the man.

After one week, he came back and said:
“Lord, the creature that You have given to me makes my life unhappy. She talks without ceasing and torments me intolerably, so that I have no rest. She insists that I pay attention to her all the time and so my hours are wasted. She cries about every little thing and leads and idle life.
I have come to give her back to You, because I can’t live with her.”

The Creator said: “All right.” And he took her back.

After a week had passed, the man came back to the Creator and said: “Lord, my life is so empty since I gave that creature back to you. I always think of her – how she danced and sang, how she looked out of the corner of her eye, how she chatted with me and then snuggled close to me. She was so beautiful to look at and so soft to touch. I liked her laugh. Please, give her back to me.”

The Creator said: All right.” And He gave her back.

But three days later, the man came back again and said: “Lord, I don’t know, I just can’t explain it, but after all my experience with this creature I have come to the conclusion that she causes me more trouble than pleasure. I pray Thee, take her back again! I can’t live with her!”

The Creator replied: ”You can’t live without her either!” And He turned his back to the man and continued His work.

The man said in desperation: ” What shall I do? I can’t live with her and I can’t live without her!”




LJUBAV JE OSEĆANJE KOJE TREBA NAUČITI

U Indiji, postoji ova legenda o stvaranju čoveka i žene:

Kada je završio stvaranje čoveka, Stvoritelj je shvatio da je upotrebio sve čvrste elemente. Nije mu preostalo ništa čvrsto, ništa kompaktno ili tvrdo kako bi stvorio ženu.

Posle dužeg razmišljanja, Stvoritelj je uzeo:
- okruglinu meseca, prilagodljivost vina u čaši i
- drhtaj trave,
- vitkost jedne trske i cvetanje cveća,
- lakoću lišća i veselost sunčevih zraka,
- suze oblaka i nestabilnost vetra,
- plašljivost jednog zeca i taštinu pauna,
- mekoću ptičjih grudi i čvrstinu dijamanta,
- slast meda i okrutnost jednog tigra,
- plamen vatre i studen snega,
- pričljivost jedne svrake i pesmu slavuja,
- pritvorstvo (dvoličnost) ždrala i odanost majke lavice.

Pošto je pomešao sve ove ne-čvrste elemente, Stvoritelj je stvorio ženu i dao ju je
čoveku.

Pošto je prošlo nedelju dana, čovek se vratio i rekao:
“Gospode, biće koje si mi dao čini moj život nesrećnim. Ona priča bez prestanka i muči me ne-podnošljivo, tako da nemam mira. Ona insistira da joj stalno poklanjam pažnju, i tako su moji časovi izgubljeni. Ona plače oko svake male stvari i provodi život u dokolici. Došao sam da
ti je vratim, zato što ne mogu da živim sa njom.”

Stvoritelj reče: “U redu.” I uze je nazad.

Pošto je prošla nedelja dana, čovek se vrati Stvoritelju i reče: “Gospode, moj život je tako prazan od kada sam ti vratio ono biće. Ja stalno mislim na nju –kako je igrala i pevala, kako me je gledala krajičkom svoga oka, kako je čavrljala sa mnom, a onda bi se priljubila i šćućurila uz mene. Bila je tako lepa da je gledam i tako meka i nežna da je dodirnem. Mnogo sam voleo da je slušam kako se smeje. Molim Te, vrati mi je.”

Stvoritelj reče: “U redu.” I vrati mu je.

Ali tri dana kasnije, čovek se ponovo vrati i reče: “ Gospode, ja stvarno ne znam, ja jednostavno to ne mogu da objasnim, ali posle svog mog iskustva sa ovim bićem, došao sam
do zaključka da mi ona prouzrokuje mnogo više patnje nego zadovoljstva. Molim Te, uzmi je ponovo nazad! Ja ne mogu da živim sa njom!”

Stvoritelj odgovori: ”Ali, ti ne mozeš da živiš ni bez nje!” I On okrenu ledja čoveku i nastavi svoj posao.

Čovek reče u očajanju: “Šta da radim? Ne mogu da živim sa njom, a ne mogu da živim ni bez nje!”

PREVOD:
Ceca


Napomena: zahvaljujem se dragoj prijateljici koja je prevela ovu legendu, poslala mi je i obogatila mi ovaj dan.

2 коментара:

  1. Tako da je i moj dan obogaćen,hvala,trebalo mi je to,istina!Pozdrav od Sandre

    ОдговориИзбриши
  2. Sandra, evo tek danas nakon nekoliko bezuspešnih pokušaja da (budem pristojna) ti odgovorim na komentar, uspeh da otvorim "prozorče". Dakle, radujem se što sam uspela da ti taj dan obogatim. Nadam se da će biti još puno oplemenjenih, obogaćenih dana koje ćemo, pre svega, druženjem takvim učiniti! Hvala na komentaru.

    ОдговориИзбриши