среда, 28. јануар 2009.

NJOKE SA CIMETOM


-->
Prvu sam cigaretu zapalila u dvadesetoj. Ako ne računam od mame „pozajmljenu“ nišku Moravu ili ređe (zbog trunja u ustima) tatinu Drinu bez filtera (nekad popularnu „ćilimaru“), prve cigarete koje sam sama kupovala su bile slovenačke 57 - čuveni “seminpedeset” u mekom pakovanju sa zelenom šrafurom. Cigarete radničke klase, posebne po tome što su okrenute "naopako" tj. prilikom vađenja cigaretu ne hvatate za filter nego za suprotni kraj. Razlog je jednostavan: radi se o “šljakatorskim” cigaretama pa mehaničari, zidari i drugi su mogli, uprkos prljavim rukama, staviti čist filter u usta. Tipično za Slovence! Jedna priča o logu na kutiji je da predstavlja zmaja, a druga ''Slovenci piju kafu i puše 57 “. Ne znam šta je baš tačno, ali znam da su cigarete bile super: jake; nije se kašljalo od njih; ujednačenog, standardnog kvaliteta. Dugo su mi bile omiljene. Jedine. Promenila sam ih zbog ”gibanja” u zemlji. Razlog jednostavan - nisu se mogle naći u prodavnicama.
U vreme ratno, dugo sam, među ostalim impozantnim kućnim zalihama, imala još jednu “stranu” cigaretu: sarajevsku Drinu. Mislim da se tu radilo o ratnim kompenzacijama: oni nama cigarete, mi njima nešto ubojitije.
Vremenom, kako se menjao naš kućni standard, menjala sam i marke cigareta: jeftine - skupe - jeftine… Sinusoidno.
Ja sam jedini pušač-zagađivač u domaćinstvu i kao takva, često na tapetu i idealna meta za kritiku ostalih, neporočnih. Nešto se ovih dana premišljam: već je vreme da kažem STOP. Ne kritikama, nego poroku.
Moj pušački staž je dug 30 godina. Okruglo. Nije neprekidan, jer sam pravila stanku od 7 godina. Tadašnji prestanak pušenja mi je lako pao - nisam patila, nisam koristila “pomoć” pri odvikavanju. Ništa. Jednostavno sam jednog dana rekla sebi: Ja od danas ne pušim. I kraj. Mislim (ne samo zbog zdravlja) da nije, ni estetski gledano, lepo videti ženu u ”dobrim” godinama sa cigaretom u ustima.

Da o ostalom ne lamentiram…
Dakle, ja od danas ne pušim.
Pušački staž završavam u znaku “57”. Toliko.
Ovaj sam post napisala početkom novembra 2008.g. Sada je kraj januara 2009.g. i ja još uvek ne pušim. Apstinenciona kriza je prošla bezbolno, mogla bih reći skoro neprimetno. Prvih 10-tak dana sam konzumirala dosta tečnosti, uglavnom voćnih čajeva. Što se hrane tiče, jelovnik nisam menjala.U ovom sam periodu spremala dosta jela sa heljdinim brašnom: heljdopita, mafini sa suncokretovim semenkama... Naročito volim da spremam njoke od heljdinog brašna (moj lični recept!). Recept možete probati bez obzira da li ste u krizi ili ne.Prijatno!
Njoke od heljdinog brašna u pavlaci sa cimetom „Bambina“
Potrebno:
½ kg belog krompira
1 jaje
soli po ukusu
50 gr heljdinog brašna
50 gr belog brašna
50 gr goveđe pršute, tanko isečene
150 gr slatke pavlake
malo cimeta
Skuvati krompir ( u ljusci ), oguliti ga toplog, posoliti i izgnječiti ga dobro, kao za pire. Dodati jaje i brašna. Dobro izmešati rukama da se masa izjednači. Napraviti valjkaste trake i seći na komadiće otprilike 2-3 cm. Napraviti palcem udubljenje na svakoj valjuški. Ostaviti 15 min da odstoje, dok ne zavri osoljena voda. Spuštati njoke i kuvati dok isplivaju na površinu, pa još par minuta. U voku ( ili tiganju ) na suvo propržiti kratko tanke sečene goveđe pršute, pa spustiti njoke. Preliti pavlakom i lagano protresti vok. Na kraju posuti mlevenim cimetom.
Vreme pripreme: 1 h


2 коментара:

  1. Ciao,evo mene ovde da pokusam poruku poslati,Privukla me fotka 57,i ja sam dugo i previse dimila,Opatiju,Drinu bez i sa filterom,u studentskim,presiromasnim danima zgazene pikavce sa stepenika zgrade u kojoj sam sobu iznajmljivala,Morava,LD,Kent,Camel,Lucky strike,ma samo da se dimilo.Prekinula sam pre tri godine,ugojila 40 kila a sad em sam candrizalo postala prema svima sto puse(sad mi stvarno smeta dim,gusim se)em ne mogu ponovo poceti jer mi ne da organizam,i tako,nemojte prestati pusiti,bar cete guseci se (ne u salu)ali sretni umreti,jer umreti se jednom mora.E sad da vidim hoce li i ovo da izbrise,Ciao od mene
    drugi put,izbacuje me...

    ОдговориИзбриши
  2. Sandra,
    ceo dan sam pokušavala da odgovorim na tvoje komentare. Mislim da je problem u preopterećenosti servera u prepodnevnim satima. Sad sam od kuće u jednom mahu otvorila čarobno "prozorče", zadivljena sam!
    Ah, tvoj komentar bivšeg pušača! Ne žali...Jeste prateći problem "nabacivanje" kilaže, ali su prednosti veće. Nego, poslaću ti dijetu: ja sam u 2 i po meseca skinula 17 kg. Mogla sam i još, ali sam se uplašila da će biti previše za moje godine.I evo, još se držim (kilo-dva gore dole...)
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши